آرامش درونی چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

آرامش درونی به چه معناست ؟

بیست و یکم مارس به عنوان روز جهانی صلح درونی شناخته شده است. یک ابتکار زیبا برای سازماندهی یک روز که در آن افراد می توانند از طریق مدیتیشن، آرامش درونی را برای خود تجربه کنند. شادی و آرامش دو احساس متفاوت هستند. تفاوت اصلی شادی و آرامش در "خوشبختی مشروط است". خوشبختی نمی‌تواند برای همیشه باقی بماند، در حالی که آرامش برای همیشه باقی می‌ماند. سطح شادی را می توان قضاوت کرد، اما آرامش را نمی توان قضاوت کرد. با این حال، آرامش درونی چیزی است که به نظر می‌رسد همه ما به دنبال آن هستیم، فارغ از اینکه اهل کجا هستیم و در چه موقعیتی هستیم.

آرامش درونی ذهن ما را آرام می کند و به ما امکان می‌دهد مسیر خود را بسیار واضح‌تر ببینیم و به ما کمک می کند تمرکز کنیم و اهداف خود را دنبال کنیم. داشتن اهداف روشن مانند داشتن قطب نما است. شما می‌دانید به کجا می‌خواهید بروید، آن را نشانه می‌گیرید و به راه متعهد می‌شوید و اعتقاد دارید که همه موانع چالش‌های ارزشمندی هستند و نه تهدیدهای ترسناک. آرامش ذهن منبع قدرتمند شادی است. داشتن ذهنی آرام تضمین کننده زندگی سالم است. کسی که در زندگی هدف دارد به این معنی است که برای آینده برنامه بزرگی دارد. به طور معمول، فردی که همیشه به آینده فکر می کند، این قدرت را دارد که برنامه‌ها را دنبال کند و به خوشبختی برسد.

آرامش درونی چیست؟

آرامش درونی حالت آرامشی است که در درون خود احساس می‌کنید. این حالت یک حالت ذهنی قابل دستیابی است که به جای اینکه به آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد ربط داشته باشد، به احساس درونی شما مربوط می شود.

آرامش طبیعی‌ترین حالت ماست. اگر مرتباً به قلب خود و به سکون درون خود برنگردیم، به احتمال زیاد برای همیشه بیش از حد تحریک شده، بیش فعال، خسته یا حتی فرسوده خواهیم شد. دنیای اطراف ما می تواند استرس زا و آشفته باشد، اما اگر سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، آرامش درونی به احتمال زیاد روش پیش فرض شما خواهد بود.

اولین قدم به سوی آرامش درونی این است که برای آن آمادگی داشته باشیم. می‌بایست باور کنید که در این راستا هر اقدامی که انجام می‌دهید یک گام (کمی) شما را به جلو می‌برد.

برای حفظ آرامش درونی مدیتیشن کنید

یکی از روش‌های دستیابی به آرامش درونی مدیتیشن است. مدیتیشن درباره سکوت ذهنی است. مدیتیشن تمرین آرام کردن ذهن شما برای برقراری ارتباط با لحظه حال و مشاهده و پذیرش هر چیزی است که در درون و اطراف شما در لحظه حال می‌گذرد.

از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

بیشتر ما در تمام طول روز به صفحه نمایش خود چسبیده ایم. اگر یک دلیل بزرگ وجود داشته باشد که آرامش درونی را مختل کند، آن دلیل رسانه‌های اجتماعی هستند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند هنگام مقایسه خود با دوستان یا داستان‌ها و پست‌های افراد مشهور، ترس از زندگی نکردن در بهترین حالت را در ما ایجاد کنند. این عامل به تنهایی می‌تواند آرامش درونی شما را مختل کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که حضور طولانی مدت در رسانه های اجتماعی می تواند باعث تغییرات فیزیولوژیکی در مغز شود. توانایی ما را برای حفظ توجه به هر موضوع انتخابی کاهش را می‌دهد و ما را به صفحه نمایش خود معتاد می‌کند، زیرا باعث می‌شود بدن ما هر بار که پست می‌گذاریم یا از یک برنامه اعلان (نوتیفیکیشن) دریافت می‌کنیم، دوپامین (هورمون شادی) ترشح کند. مطالعات نشان می‌دهد که اسکن‌های مغزی کاربران رسانه‌های اجتماعی که فعالیت زیادی در این رسانه‌ها دارند بسیار شبیه به افراد معتاد به مواد مخدر یا قمار است. بنابراین، اگر می خواهید آرامش درونی خود را بالا نگه دارید، تلاش برای خداحافظی بیشتر با تلفن هوشمند خود ایده خوبی است.

در هر لحظه از روز می توانید توجه خود را به لحظه حال برگردانید. ذهنی که در آرامش است در اینجا و اکنون است و اجباری به سفر به گذشته و یا آینده ندارد. چه کاری می توانید انجام دهید؟ هر بار که احساس می‌کنید فکر یا احساسی به ذهنتان خطور می‌کند، سعی کنید توجه خود را به مثلاً تنفس، احساسات بدنی یا کاری که در آن لحظه انجام می‌دهید (مثل نوشیدن قهوه) معطوف کنید. زندگی در لحظه حال یکی از کلیدهای حفظ آرامش درونی است.

اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است. وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

 

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی استارتاپ

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. سایت ریزی در قبال آن مسئولیتی ندارد.
منتشر شده در: ۲۰۲۳/۵/۱۴،‏ ۸:۴۸