هدایای تبلیغاتی ، کالاهای تبلیغاتی و لوازم تبلیغاتی، اجناسی هستند که به برنامه بازاریابی شرکتها یا سازمانها اضافه میشوند. این اجناس برای افزایش آگاهی از برند، شناخت برند یا وفاداری، تبلیغ شرکت، رویداد ویژه یا کمپین بازاریابی استفاده میشوند. تقریبا همیشه با لوگو یا پیام شرکت چاپ میشوند.
ارائه هدایای تبلیغاتی به کارکنان و مشتریان شما، باعث ترویج برند شما و برندسازی می گردد و نظر آنها را درباره شرکت شما بهبود میبخشد و به آنها کمک میکند تا محصولات یا خدمات شما را به خاطر بسپارند. آنها ابزار قدرتمندی در بازاریابی هستند که اغلب بازدهی بهتری نسبت به ابزارها وکانالهای مقایسهپذیر دارند.
هدایای تبلیغاتی فوق العاده موثر هستند. اخیرا پایگاه PPAI (Association for Promotional Products) مطالعه گسترده ای انجام داده است که این مطالعه نشان میدهد ، 79 درصد افرادی که در ۶ ماه گذشته یک هدیه تبلیغاتی دریافت کردهاند، برند را مورد تحقیق قرار دادهاند و 83 درصد از آنها احتمال بیشتری برای انجام معامله با شرکت دارند.
این تحقیق بیان میکند که هدایا تبلیغاتی یک اثر مثبت و موثر در ترویج برند و جلب مشتریان دارند. این مطالعه، با ارائه آمار و ارقام، نشان میدهد که افرادی که این نوع هدایا را دریافت میکنند، بیشتر به تحقیق درباره برند تمایل دارند و احتمال معامله با آن شرکت را نیز بیشتر می شود.
دقیقاً چگونه میتوانید استراتژی حرفهای آگاهی از برند را ایجاد کنید؟ ما در ادامه راهنمای جامعی را به شما ارائه می دهیم تا با بهره گیری از هدیه های تبلیغاتی آگاهی حرفه ای از برند ایجاد کنید. در ادامه شش مرحله برای ایجاد یک استراتژی برند آگاهی برنده آورده شده است:
قبل از اقدام به توزیع هدایای تبلیغاتی این سوالات را از خود بپرسید. آیا بهطور واضح از هویت برند خود آگاهید؟ چه ارزشهایی برند شما نمایان میسازد؟ چه چیزی شما را از رقبا متمایز میکند؟ با تیم خود بنشینید تا موارد زیر را برای برند خود تعریف کنید:
در اینجا هماهنگی بسیار مهم است - اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما در تمامی کانالهای تبلیغاتی پیوسته باقی مانده باشد.
برای بالا بردن آگاهی از برند به طور موثر در زمان اهدای هدایای تبلیغاتی، ابتدا باید بدانید که با چه کسانی سعی دارید، ارتباط موثر برقرار کنید. جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟ برای شناخت کامل مخاطب خود، تحقیقات بازاریابی جامعی انجام دهید تا ویژگیهای زیر که با مخاطب هدف شما مرتبط هستند را شناسایی کنید:
شناخت مخاطب خود به شما امکان میدهد که پیامهای خود و هدایا تبلیغاتی خود را بهطور عمیقتر با آنها هماهنگ کنید.
محتوا قلب و روح هر استراتژی آگاهی از برند است. محتوای ارزشمند و جذابی را ایجاد کنید که مخاطبان شما را آموزش دهد، سرگرم کند یا الهام بخش باشد. این میتواند شامل موارد زیر باشد:
شخصیت و ارزشهای برند خود را در محتوای خود گنجانده و ارتباطات معتبری را با مخاطبان خود برقرار کنید.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ابزارهای جذابی برای تقویت آگاهی از برند هستند. پلتفرمهایی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما در آنها فعالتر است و یک حضور پایدار در آنها ایجاد کنید. سه مرحله ساده زیر برای تقویت حضور شما در رسانههای اجتماعی وجود دارد:
و قدرت هدیه را فراموش نکنید. برگزاری مسابقات و هدایا در رسانههای اجتماعی میتواند به طور قابل توجهی درافزایش تعامل و جذب دنبالکنندگان جدید کمک کند.
بازاریابی تأثیرگذار در سالهای اخیر به یکی از ستونهای اصلی استراتژیهای آگاهی از برند تبدیل شده است. همکاری با افراد تأثیرگذاری که با برند شما همخوانی دارند، میتواند محصولات یا خدمات شما را به یک مخاطب بزرگتر ارائه دهد و اعتبار به برند شما بخشد. در نظر داشته باشید که با افراد تأثیرگذار همکاری کنید تا مسابقات یا بررسیهای محصولی برگزار کنند که به شیوه معتبری محصولات شما را به نمایش بگذارند.
گنجاندن هدایا در تلاشهای بازاریابی شما میتواند بازارشناسی، افزایش درگیری و جذب دنبالکنندگان یا مشتریان جدید را ایجاد کند. برای اینکه یک محصول را هدیه دهید، یک کارت هدیه یا کالاهای اختصاصی باشد، مطمئن شوید که هدیه شما با برند شما همخوانی دارد و به مخاطب هدف شما جذاب است. مسابقات خود را در کانالهای رسانههای اجتماعی، وبسایت و فهرست ایمیل خود تبلیغ کنید تا مشارکت و دسترسی را بیشینه کنید.
در نتیجه، ایجاد استراتژی نهایی آگاهی از برند نیازمند یک رویکرد چندجانبه است که شامل تعریف هویت برند شما، شناخت مخاطب، ایجاد محتوای جذاب، بهرهبرداری از رسانههای اجتماعی، همکاری با افراد تأثیرگذار و اجرای هدایا به صورت استراتژیک است. با پیروی از این شش مرحله، میتوانید قدرت دیدهشدن، درگیری و وفاداری را روی برند خود باز کنید. این موجب پیشرفت برند شما در بازار پویای امروز میشود.
تمام شرکتها و صنایع میتوانند به طور موثر از هدیه تبلیغاتی بهرهمند شوند. بر اساس اطلاعات PPAI (Association for Promotional Products), ، بالاترین خریداران هدایای تبلیغاتی در حال حاضر شامل صنایع بهداشتی، آموزش، مالی و غیرانتفاعی هستند.
در این شرایط، صنایع بهداشتی میتواند شامل بیمارستانها، داروخانهها، شرکتهای تولید محصولات بهداشتی و غیره باشند که برای ترویج خدمات بهداشتی و بهبود سلامت افراد از هدایای تبلیغاتی استفاده میکنند.
صنعت آموزش نیز شامل مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزشی و غیره میشود که از هدایا تبلیغاتی برای جذب دانشآموزان، دانشجویان و تبلیغ خدمات و برنامههای آموزشی خود استفاده میکنند.
همچنین، صنعت مالی میتواند شامل بانکها، شرکتهای بیمه، موسسات مالی و غیره باشد که برای تقویت برند و جذب مشتریان از هدیه های تبلیغاتی بهره میبرند.
و در نهایت، سازمان های غیرانتفاعی میتواند شامل سازمانهای خیریه، موسسات مردم نهاد، سازمانهای غیرانتفاعی و غیره باشد که برای جلب حمایتها و ترویج اهداف خود از محصولات تبلیغاتی استفاده میکنند.
بنابراین، استفاده از هدایای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان در این صنایع بسیار مهم است و به رونق کسب و کار آنها کمک میکند.
بر اساس این مطالعات انجام شده، هدایا تبلیغاتی پرفروش اغلب شامل لباسها، ظروف نوشیدنی، خودکارها، موارد سفر و فناوری میباشند. این محصولات به دلیل کاربردهای گستردهای که دارند و قابلیت سفارشیسازی آنها، برای بسیاری از شرکتها جذاب هستند. به عنوان مثال، لباسهای تبلیغاتی میتوانند شامل تیشرتها، کلاهها، سویشرتها و لباسهای کاری با لوگو یا پیام شرکت باشند. همچنین، ظروف نوشیدنی میتوانند شامل فلاسکها، فنجانها، بطریهای آب، و غیره باشند که معمولاً با لوگو یا نام شرکت چاپ میشوند و به عنوان هدیههایی مورد استفاده در رویدادها، کنفرانسها یا به عنوان جوایز در مسابقات مورد استفاده قرار میگیرند. در نتیجه، انتخاب این محصولات برای استفاده در استراتژیهای تبلیغاتی برای بسیاری از شرکتها بسیار موثر است.
امروزه انواع گوناگون و گستردهای از هدایای تبلیغاتی متناسب با هر برند و بودجهای وجود دارند. از محصولات کلاسیک مانند خودکارها و کیفهای چرمی تا گجتهای فناوری نوآورانه و غیره، همه جا محصولاتی وجود دارند که بعنوان هدایای تبلیغاتی قابل استفاده هستند. محصولات تبلیغاتی به عنوان یادآورهای ملموسی از یک برند عمل میکنند و پس از تعامل اولیه، اثری طولانی مدت بر روی گیرندگان باقی می گذارند. آنها ابزارهای قدرتمندی برای افزایش آگاهی از برند، تقویت وفاداری مشتریان و جذب مشتریان جدید هستند. در بازار رقابتی امروزی، برجسته بودن امری ضروری است و محصولات تبلیغاتی فرصت منحصر به فردی را برای انجام این کار فراهم میکنند. با انتخاب محصولات مناسب و گنجاندن آنها در کمپینهای بازاریابی استراتژیک، شرکتها میتوانند برند خود را بالا ببرند و اثر دائمی بر روی مخاطبین هدف خود بگذارند.
بیشتر شرکتها و سازمانها هدایای تبلیغاتی را با لوگوی شرکت خود، جمله مورد علاقه یا طرح هنری منحصر به فرد خود شخصیسازی میکنند. همچنین صدها الگو براساس هر کسب و کاری وجود دارند که میتوانند به راحتی سفارشی شده و به نیازهای مشتری پاسخ دهند.
وقتی یک شرکت یا سازمان میخواهد هدیه تبلیغاتی را برای تبلیغات خود استفاده کند، انتخاب یک طرح یا الگو بسیار اهمیت دارد. الگوها و طرحهای مناسب به شرکتها کمک میکنند تا برند خود را بهتر به مخاطبان خود نشان دهند و شناختهشدگی برند خود را افزایش دهند.
یکی از روشهای شناخته شدن برند، استفاده از لوگوی شرکت است. لوگو یک نماد است که هویت برند را نمایان میکند و اغلب با نام شرکت یا محصول مرتبط است. لوگوها معمولاً بر روی هدایای تبلیغاتی چاپ میشوند تا برند بهتر به مخاطبان معرفی شود.
در برخی موارد، نماد مدرسه یا آموزشگاه نیز بر روی هدیه های تبلیغاتی چاپ میشود، به خصوص اگر محصولات برای یک مدرسه، دانشگاه یا سازمان آموزشی استفاده میشود. این میتواند به عنوان نمادی از وابستگی به مؤسسه یا سازمان در نظر گرفته شود و به مخاطبان نشان داده شود که محصولات با محیط مدرسه یا آموزشی مرتبط هستند.
علاوه بر این، برخی از مشتریان ممکن است از جملات مورد علاقه یا نقل قولهای الهامبخش برای شخصیسازی محصولات تبلیغاتی خود استفاده کنند. این نقل قولها معمولاً با موضوع محصول یا مفهوم کلی برند مرتبط هستند و میتوانند احساسات مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهند.
در نهایت، برخی از مشتریان ممکن است طرحهای هنری یا طرحهای منحصر به فرد خود را بر روی محصولات تبلیغاتی چاپ کنند. این طرحها معمولاً از هنرمندان یا طراحان حرفهای سفارش داده میشوند و میتوانند به عنوان یک عنصر تمایزدهنده برای برند استفاده شوند.
یکی از ابزارهای بسیار مؤثر برای توسعه کسب و کار، هدایای تبلیغاتی هستند. این هدایا میتوانند به طریق قابل توجهی به افزایش فروش و سودآوری کمک کنند. هدایای تبلیغاتی باید ویژگیهایی از قبیل:
باید مطمئن شوید که ابعاد هدیهتان مناسب باشد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. همچنین، حواستان باشد که به تجملگرایی نیفتید؛ زیرا این ممکن است به جای کمک به شهرت کسب و کار، باعث ضرر شود. هدایای تبلیغاتی با تنوعی که دارند، میتوانند به تمام سلیقهها پاسخ دهند و برای همه مخاطبان مؤثر باشند.
.
براساس اطلاعات بدست آمده و تحلیل های انجام شده روی کمپین های بازاریابی اثبات گردیده است که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که هدیه تبلیغاتی از یک برند یا سازمان خاص دریافت میکنند، در طول زمان نام برند یا موسسه را به خوبی به یاد میآورند. از هر 100 نفر، حداقل 70 نفر محصولات یا خدمات تبلیغ شده توسط برند یا موسسه را دریافت کردهاند. این نشان میدهد که هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در جذب مخاطبان بیشتر عمل میکنند.
هدایای ارائه شده توسط یک برند یا موسسه، به طور کلی به عنوان چیزی خاص و بیادماندنی در ذهن افراد تلقی میشوند. این هدایا گاهی اثرگذاری به حدی دارند که با استفاده از آنها، میتوان تعداد قابل توجهی از مخاطبان دائمی را جذب کرد.
برای یک موسسه یا کسب و کار جدید، بهره گیری از هدیه های تبلیغاتی نقشی بسیار مهم و کاربردی دارد. این روش میتواند به شما کمک کند تا نام برند یا موسسه خود را در ذهن مخاطبان حک کرده و به رشد کسب و کارتان کمک کند. حتی در آغاز کار، با استفاده از تعدادی هدیه تبلیغاتی کوچک، میتوانید ردی از نام کسب و کارتان در ذهن مخاطبان ایجاد کنید و آنها را به تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارتان ترغیب کنید.
در وهله اول باید به طراحی هدایای تبلیغاتی توجه ویژه ای داشت اساسا هدایا تبلیغاتی باید به گونهای باشد که بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کند و برای مدت طولانی در ذهن آنها ماندگار باشند. این هدایا باید از ویژگیهای منحصر به فرد، جذاب و برجسته برخوردار باشند تا ارتباط مثبتی بین دریافتکننده و برند یا شرکت مرتبط ایجاد کنند.
برای داشتن تمایز و ویژگیهای منحصر به فرد، هدایای تبلیغاتی باید دارای ویژگیهای زیر باشند:
فروشگاه اینترنتی رابین لند به عنوان یکی از شرکتهای برجسته و معتبر در زمینه تولید هدایای سازمانی و هدایای تبلیغاتی شناخته میشود. رابین لند در سال 1397 تأسیس و به یکی از پیشروهای ارائهدهنده هدایای سازمانی و تبلیغاتی در ایران تبدیل شده و در زمینه ارائه راهحلهای مناسب برای اهدای گیفتهای تبلیغاتی و شرکتی به برندهای بزرگ در سراسر کشور متخصص میباشد. این شرکت از ابتدا تاکنون با درک عمیق از نیازهای مشتریان و تعهد به نوآوری، بهترین محصولات را ارائه کرده است. اصول کاری "رابین لند" بر پایه کیفیت، خلاقیت و رضایت مشتریان بنا شده است. برای مشاوره خرید هدایای تبلیغاتی و سازمانی با شماره 09126083858 در تماس باشید و یا به سایت رابین لند مراجعه نمایید و از جدیدترین محصولات تبلیغاتی دیدن فرمایید.
بیشتر بخوانید
نکات مهم در خرید هدایای تبلیغاتی