طراحی لوگو

تاریخ ارسال : 1401/02/01

طراحي لوگو تلفیقی از ماهیت و شاکله ی شرکت شماست. یک تبلیغ و لوگو که حتی بعد از مدت زمان استفاده از آن نیز هنوز جذاب و قابل تکرار و حتی به صورت فوکاهی مورد استفاده باشد، لوگو موفقی است به عنوان مثال “صاایران، هر روز بهتر از دیروز، دین، دین” این برندسازی آنقدر محبوب و موفق بوده است که حتی بعد از حیات بصری و شنیداری خود نیز امتداد داشته و بارها و بارها تکرار شده است.

طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو / لوگو (Logo)یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

لوگو دارای یک خاصیت بصری است اما در رسانه و مدیا شما با حرکت، صدا و در کل متغییرهای بصری و شنیداری روبرو هستید. حال این به چه معنی است؟

با یک مثال ساده شروع خواهیم کرد قطعا همه ما با سری اول موبایل های که در ایران ورود پیدا کرداند  آشنا هستیم، شرکت Nokia جزوه همین دسته از بازار رقابتی در ایران بوده است. اگر از شما بپرسم لوگو شرکت نوکیا چیست؟ در جواب چه خواهید گفت ؟
دو دست که همدیگر را می فشارند؟ یک دست کودک و یک دست مسنتر !

قطعا شما در همین حین که به این تصویر را تجسم نمودید، صدایی نیز به ذهنتان خطور کرد، که آن هم مختص به شرکت نوکیا خواهد بود.

باید به شما بگویم شما درست تصور کرده اید با این تفاوت که لوگوی شرکت نوکیا  این میباشد و آن چیزی که شما بیان نموده اید طراحی لوگو و یا لوگو  شرکت نوکیا بوده است.

حال چه سودی لوگو برای شما و تجارت شما خواهد داشت؟

انسان دارای حواس ۵ گانه است و این حواس به صورت ناخودآگاه بر روی ذهن شما تاثیر عمیقی خواهد داشت. بوی یک گل رز را می توانید تجسم کنید؟ این امر نشان می دهد حتی اگر گل رزی وجود نداشته باشد شما بوی آن را در ذهنتان ثبت و حتی قابلیت یاد آوری آن را نیز دارید. آرم استیشن می تواند دقیقا همین قابلیت را داشته باشد.

دقت کنید در جهان امروز و شما می بایست به صورت خیلی دقیق ، حساب شده و حرفه ای اقدام به تبلیغ نمایید این روش ها اعبارت اند از :

• آشنایی
• اعتماد سازی
• معرفی
• ایجاد نیاز
• فروش و خدمات
• پیگیری پس از فروش

شاید به نظر شما این مطالب چه ارتباطی به طراحی لوگو دارد، توجه داشته باشید نشان واره با وجود دارا بودن زیبایی بصری و شنیداری، اما در حوزه برندیگ قرار میگیرد.

طراحي لوگو تلفیقی از ماهیت و شاکله ی شرکت شماست. یک تبلیغ و لوگو که حتی بعد از مدت زمان استفاده از آن نیز هنوز جذاب و قابل تکرار و حتی به صورت فوکاهی مورد استفاده باشد، لوگو موفقی است به عنوان مثال “صاایران، هر روز بهتر از دیروز، دین، دین” این برندسازی آنقدر محبوب و موفق بوده است که حتی بعد از حیات بصری و شنیداری خود نیز امتداد داشته و بارها و بارها تکرار شده است.

آشنایی و اعتماد سازی به وسیله طراحي لوگو چگونه صورت میگیرد؟

اگر شما تبلیغ برندی را در رسانه دیده اید و حال به فروشگاهی جهت خرید آن نوع کالا رفته اید شما نماد یا آرم یا لوگوی آن شرکت را به صرف دیدن بصری و تقارب آن با ذهن ناخودآگاتان را بیشتر می پسندید و این امر سبب اعتماد بیشتر به آن برند  خواهد شد.

تکرار صدا و تصویر و حالت آرم این استایل و شعار شرکت شما را بیشتر معرفی می کند.

در کل طراحی نشانه مانیفست کل شرکت شماست و میتواند شما را بهتر و دقیق تر در عموم مردم جانمایی کند. معرفی یک شرکت، برند و هرچیز دیگر در ۲۰ دقیقه اول آشنایی افراد با آن محصول و یا برند صورت خواهد گرفت اگر یک تبلیغ از این مقوله بهره لازم را نبرد دچار ضعف است و آرم استیشن به عنوان شعار تجاری، سیاسی و حتی اجتماعی فعالیت شما در این ۲۰ دقیقه میتواند بسیار موثر باشد.

بعد از فروش محصول نشان واره چگونه می تواند مبلغ برند شما باشد؟

مثال برند نوکیا بسیار مثال خوبی است ! هرگاه شما تلفن همراه خود را روشن می نمایید صدای آن را خواهید شنید حتی با فرض بر اینکه تلفن همراه شما در جیبتان باشد، افرادی که در اطراف شما هستند باشنیدن صدای گوشیتان به نحوی تبلیغ نوکیا را درک خواهند نمود، اینکه شما گوشی نوکیا دارید، تعداد دفعاتی که با این امر موجه شده اید بسیاراند. و این خود به نحوی تبلیغ رایگان برای برند شماست.

تا بحال شده است از برندی استفاده نمایید و از داشتن آن برند رضایت کافی را داشته باشید؟ اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داده است حتما توجه نموده اید که به محض شنیدن صدا، تصویر و … آن برند در رسانه ها، شما ترغیب به دیدن آن آگهی و … خواهید شد. این امر نشان دهنده آن است که وقتی به برندی اعتماد می کنید، آن را ناخوآگاه پیگیری می نمایید! و این امر با کد سازی (آرم ، لوگو و …) از طرف آن برند انجام خواهد شد و اینگونه است که شما را ترغیب به خرید بعدی و بروز رسانی کالایتان می نماید.

در خاتمه برندینگ هزینه ایست که اکنون پرداخت می نمایید اما در مدت زمان و هرچه بیشتر پیش برود همانند سود سرمایه گذاری به شما سود بیشتری را ارائه می نمایید و یکی از ابزار های برندیگ و نماد سازی “ طراحی لوگو ” شناخته خواهد شد. که نه تنها جنبه تبلیغاتی، بلکه اقتدار و قدرت یک شرکت را می رساند.

طراحی گرافیک و لوگو

بهترین طراحان گرافیکی در حوزه های مختلف مخصوصا طراحی لوگو

sina mahdavi

نویسنده

1

مقاله

1400/06/03

تاریخ ایجاد